Комплекс послуг для ветеранів: тепер доступний за однією заявою
У ЦНАПах готуються впровадити “пакет послуг для ветеранів”, який можна буде отримати шляхом подання лише однієї заяви.
Інформацію про це надала директор департаменту надання адміністративних послуг КМДА Наталія Шамрай у співбесіді з РБК-Україна.
Комплекс послуг для ветеранів, як стверджує експертка, наразі є особливо важливим.
“Ми працюємо над комплексом послуг для них. Коли людина отримує статус учасника бойових дій і приходить забирати посвідчення, то зможе подати одну заяву на 38 різних послуг”.
Наталія Шамрай пояснила, що мова йде про повний набір послуг, доступних для ветеранів.
“А раніше для цього треба було писати окрему заяву на кожну з них, тобто 38 заяв! А ще – 38 комплектів документів подати. І по кожній послузі очікувати на відповідь”.
Ініціатива з однією заявою незабаром буде запроваджена у всіх ЦНАПах Києва.
Директор департаменту також розповіла, що невдовзі буде так, що під цю комплексну заяву будуть оформлювати один комплект документів, а далі будуть відслідковувати, щоб відповідні органи не порушували терміни розгляду, щоб безпідставно не відмовляли. Щоб матеріальна допомога, наприклад, точно надійшла.
Наталія зазначила, що наразі триває постійна співпраця з Міністерством у справах ветеранів з метою внесення необхідних змін до відповідних постанов Кабінету Міністрів України.
“Тоді такий комплекс послуг можна буде отримати не лише у київських ЦНАПах, але й у всій Україні”.
В різних регіонах ця ініціатива функціонує по-різному, за словами Шамрай. Наприклад, в Дніпрі, Житомирі, та Рівному вже розпочалося запровадження комплексних послуг для ветеранів. Однак для стандартизації процесу необхідні зміни в постановах Кабінету Міністрів України. Зауважено, що це викликає труднощі, оскільки потрібно працювати як з законодавчими, так і з технічними аспектами, а також об’єднати всі послуги. Очікується, що комплексні послуги будуть доступні для ветеранів найближчим часом.
Головною метою є забезпечення інформації ветеранам про їх права та послуги, які їм надаються.
У контексті цифровізації послуг для ветеранів, Шамрай вказала, що, крім фізичного доступу до послуг, важливо розглядати можливості їхньої електронізації. З метою створення електронного кабінету ветерана відповідні відомства працюють над інтеграцією цих послуг через портал “Дія”. Передбачається, що там буде можливість отримання електронного посвідчення ветерана, додатково до звичайного паперового документа. Фізичне пластикове посвідчення, як зазначено, буде видаватися аналогічно посвідченню водія.
Найбільш актуальним у роботі з ветеранами наразі є питання консультацій, за словами експертки. Багато людей не знають про пільги, на які вони можуть претендувати, а також про інші доступні послуги.
“Багато людей дивуються, що такі опції взагалі є. Ось людина прийшла за однією послугою, а ми бачимо, що може бути потреба і в інших. І кажемо: ось дивіться, є ще така можливість. Тому така консультація на початковому етапі звернення – це чи не найголовніше. Бо багато хто просто не знає про той спектр послуг, на які у них є право”, – поділилась Наталія Шамрай.
Варто зазначити наявність інформаційних чек-листів, які допомагають ветеранам отримати повну інформацію про послуги та пільги, які їм надаються.
“Важливо розповідати про те, що саме зараз вже пропонує держава. Бо зараз багато чого робиться, але бракує інформації… Наприклад, тут поруч біля нас в одному з волонтерських проектів задіяні ветерани. Всі вони пройшли війну, отримують статуси учасника бойових дій. І коли вони прийшли до нас, то відверто здивувалися тому, що зараз для ветеранів є різні можливості, про які вони до того не чули”, – каже Шамрай.
Інформаційна робота та персональний контакт з ветеранами вважається дуже важливими, оскільки це сприяє поширенню інформації та збільшенню усвідомленості про доступні можливості.