Міська влада ухвалить єдину концепцію ефективного реформування системи надання адміністративних послуг
Ефективний розвиток системи надання адмінпослуг у столиці неможливий без ухвалення єдиної Концепції, яку вже у вересні розгляне Київрада. Наразі Концепцію розвитку центрів надання адмінпослуг міська влада обговорює з експертами. Так, учора стратегію розвитку презентував директорам департаментів КМДА, представникам Київради та громадськості керівник апарату КМДА Володимир Бондаренко.
За його словами, у вересні міська влада запровадить ще низку реформ у системі надання адміністративних послуг. Серед змін – переобладнання перших поверхів адміністративних будівель районних державних адміністрацій для розміщення в них районних ЦНАПів, а також переведення деяких послуг в електронний формат.
«Міська влада переконана, що перші поверхи районних адміністрацій мають бути виключно для людей. Заходячи в РДА, громадянин має, в першу чергу, бачити не пост охорони, а своєрідний «відкритий простір» для отримання необхідних послуг. І черга має бути електронна, аби люди не були змушені стояти годинами», – наголосив Володимир Бондаренко.
Він повідомив, що як мінімум 5 районних державних адміністрацій будуть переобладнані відповідним чином уже до кінця вересня, у тому числі і Шевченківська, яка має найбільший потік відвідувачів. Для кадрового забезпечення буде достатньо ресурсів РДА.
Водночас, існуючої мережі центрів надання адмінпослуг для столиці недостатньо, у зв’язку з чим планують відкривати додаткові філії в районах, з огляду на потреби.
«У жовтні маємо відкрити філію в Деснянському районі. Деснянський центр є одним з найкращих, проте приміщення РДА далеко від мешканців того ж Лісового масиву. Доцільно відкрити філію на Лісовому масиві, облаштувати там хоча б 5 робочих місць, але приймати документи, – зауважив керівник апарату КМДА. – Поступово будемо розширювати мережу й у інших районах».
Ще одним із важливих кроків, що втілює міська влада для реформування системи надання адміністративних послуг, є переведення їх в електронний формат.
«За розвитком електронних сервісів місто Київ – десь усередині 2000-х років. Ми не можемо залишити столицю на тому ж рівні. Тому те, що нам, у першу чергу, треба зробити – це розвивати електронні послуги. Я сподіваюся, що у вересні запустимо форму № 3 (довідка про склад сім’ї) в електронному варіанті у трьох найбільш розвинених районах. Адже для того, щоб отримати папірець, який потім потрібно подати в купу інстанцій, люди витрачають 2-3 дні», – зазначив Володимир Бондаренко.
У рамках заходу були також презентовані інформаційні кіоски – новий електронний сервіс, що відсьогодні став доступний відвідувачам міського дозвільного центру. Завдяки їм громадяни можуть завантажити певний перелік документів в електронному форматі, тобто отримати попередній запис і роздрукувати їх вже у центрі. Також відвідувачі можуть роздрукувати бланк заяви, подивитися реєстр послуг, залишити скаргу, зайти на сторінку Центру в соціальній мережі Facebook тощо. Інформаційні кіоски зменшать черги та дозволять громадянам швидше отримувати необхідні адмінпослуги.
Керівник апарату КМДА наголосив, що міська влада на чолі з Віталієм Кличком контролює боротьбу з корупцією, особливо у сфері надання адмінпослуг, що має ліквідувати особистий контакт між чиновниками і громадянами та унеможливити будь-які спекуляції. Також Володимир Бондаренко закликав громадськість подавати свої пропозиції щодо розвитку адмінпослуг.