Перейти до основного вмісту
24 лютого 2025

Як ЦНАПи Києва змінилися за три роки війни

Як ЦНАПи Києва змінилися за три роки війни

Три роки повномасштабної війни стали серйозним викликом для всієї системи держуправління, і Центри надання адміністративних послуг (ЦНАП) Києва не є винятком. Вони адаптувалися до викликів, спричинених війною, розширили спектр послуг, розповіла директор Департаменту (Центру) надання адміністративних послуг Наталія Шамрай.

 

Нові послуги для ветеранів

За цей час у ЦНАПах Києва впроваджено понад 100 нових адміністративних послуг соціального характеру. Один із ключових – Адмінсервіс "Ветеран". У межах проєкту розроблено 6 комплексних послуг за однією заявою відповідно до статусів, в одному місці, без зайвих черг і стресу:

• учасники бойових дій – 19 послуг;

• учасники війни – 16 послуг;

• член сім’ї, член сім’ї загиблого (померлого)– 26 послуг;

• постраждалий учасник Революції Гідності– 19 послуг;

• особи з інвалідністю внаслідок війни – 34 послуги;

• особи, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною – 14 послуг.

 

Розвиток онлайн-послуг

За три роки стрімко зросла популярність електронних сервісів. Працівники ЦНАПів навчають відвідувачів користуватися онлайн-сервісами з отримання адміністративних послуг через портал "Дія" – від довідок про місце реєстрації до реєстрації ФОП.

 

Особливо затребуваними наразі є:

• подання заявок на пошкоджене чи зруйноване майно;

• отримання довідок про місце реєстрації;

• паспортні послуги;

• реєстрацію місця проживання;

• допомога внутрішньо переміщеним особам.

 

Розширення мережі та інклюзивність

За три роки кількість ЦНАПів у Києві зросла з 15 до 24, що суттєво підвищило територіальну доступність послуг. За даними моніторингу Мінцифри, на сьогодні Центри безбар’єрні на 90%. Попереду – робота з адаптації інклюзивно доступних робочих місць для персоналу .

 

Війна і виклики в роботі ЦНАПів

Крім адміністративних змін, війна вплинула на психологічний стан працівників та відвідувачів. Часті сповіщення про тривоги, інформаційні атаки, зокрема, хибні повідомлення про замінування, створюють додатковий стрес та перешкоди в роботі.

 

Змінився також і кадровий склад: тільки за останній рік оновилося 20% команди, що потребує швидкої адаптації нових працівників і впровадження сучасних навчальних програм.

 

Навчання і підтримка працівників

Військовий стан потребує швидкого реагування у сфері надання адміністративних послуг, а отже, і постійного навчання персоналу, зокрема, з психологічної підтримки й комунікації з ветеранами, ветеранками та їхніми родинами.

 

Незважаючи на всі виклики, розвиваємося й залишаємося осередком стабільності, швидко та зручно надаємо допомогу та якісні послуги навіть у воєнний час